Prawdopodobnie najlepszy
portal analityczny w Polsce
poświęcony energetyce

Dział: Technologie i innowacje

Dział "Technologie i innowacje" powstał aby przybliżać nowoczesne rozwiązania, które pomogą transformować polski system energetyczny jak magazyny energii, czy samochody elektryczne. Piszemy tu przede wszystkim o tych wynalazkach i technologiach, które są współtworzone lub rozwijane w Polsce i mogą mieć największy wpływ na kształt naszej gospodarki.

Partnerami działu są:

Forum w Krynicy pod WysokimNapieciem.pl

Kolejny raz nasz portal będzie współgospodarzem panelu dyskusyjnego na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Porozmawiamy o tym czy polska energetyka może być innowacyjna i jak na tym zarobić. 

Na wakacje autem elektrycznym? Udało się, ale…

Czy zasięgi samochodów elektrycznych i liczba ładowarek pozwalają już na swobodne podróżowanie takimi autami po Polsce? Choćby na wakacyjny wyjazd nad morze? Dziennikarze portalu WysokieNapiecie.pl sprawdzili to na własnej skórze. W artykule m.in. o tym ile trwała i ile kosztowała podróż „elektrykiem” z Warszawy do Gdańska i z powrotem.

Jak napędzić TIR-a prądem

Zasięg na jednym ładowaniu to jeden z głównych problemów, z którymi borykają się producenci pojazdów elektrycznych. O ile kilkaset kilometrów jest do zaakceptowania w wykorzystywanych głównie do jazdy po mieście osobowych EV, to w przypadku samochodów dostawczych, autobusów, czy pokonujących duże odległości samochodów ciężarowych to stanowczo za mało.

Czy katastrofalne burze zachęcą do wsparcia magazynów energii?

Na nawałnicach zarobili głównie sprzedawcy agregatów. Dla gospodarki większy pożytek byłby z inwestycji w domowe baterie.

Geotermia zasili Łódź?

Część mieszkańców Łodzi i jeden z kampusów Politechniki, ma ogrzać, a być może także zasilić w prąd, energia geotermalna. Politechnika Łódzka szykuje głęboki na prawie 3 km odwiert. Natomiast Veolia pracuje nad koncepcją wykorzystania nadmiaru ciepła w sieci miejskiej.

Powstają alternatywy dla baterii litowo-jonowych

Od telefonu komórkowego, po samochód elektryczny – wszędzie możemy znaleźć baterie litowo-jonowe. Nie są wolne od wad, więc trwają poszukiwania realnych alternatyw. Słychać np. o bateriach alkalicznych ze stałym elektrolitem, czy o nowym stopie aluminium, który może się stać źródłem wodoru dla ogniw paliwowych.

Wyścig zbrojeń w elektromobilności. Jakie mamy szanse?

Czy Polska ma szansę włączyć się w wyścig technologiczny w obszarze prywatnych samochodów elektrycznych? Jak rozwój tej branży widzą studenci i na jakim etapie jest konkurs na projekt nadwozia polskiego samochodu elektrycznego? O tym w reportażu w którym głos zabiera także dziennikarz WysokieNapiecie.pl.

Nowa mapa ładowarek samochodów elektrycznych w Polsce

Wygodna i znacznie prostsza podróż autem elektrycznym po kraju? Tak będzie w Polsce już wkrótce – deklaruje firma Greenway Infrastructure Poland, która zamierza do końca 2020 roku postawić blisko 200 stacji ładowania elektryków. Opublikowała mapę z dokładnymi lokalizacjami, w których nowe ładowarki się pojawią.

Norweski przykład w sprawie tankowania wodoru

Urząd Nadzoru EFTA uznał zaproponowany przez Norwegię system wsparcia stacji tankowania wodoru za zgodny z zasadami pomocy publicznej. Decyzja może stać się punktem odniesienia dla projektowanych w Polsce ram prawnych.

Ta bateria sama się naładuje

Oto kolejny krok na drodze do uniezależnienia się od ładowarek i powerbanków: baterie litowo-jonowe, które same się naładują, korzystając z energii słonecznej.

Stacje ładowania aut na prąd: ile to kosztuje?

Nawet jeśli przyszłością samochodów na baterie jest ich ładowanie w domach z własnych źródeł energii, to najpierw potrzebujemy w Polsce rozwiniętej sieci ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania. Widać realne przyspieszenie na tym rynku, mimo że jedna szybka ładowarka wraz z instalacją to koszt ponad 100 tys. zł.



Zamów cotygodniowy newsletter

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuje pliki cookie z tej strony.